Având în vedere procesul verbal al ședinței Consiliul Baroului Mureș din data de 28.04.2025,  în vederea respectării dispozițiilor cuprinse în art. 47 din Legea nr. 51/1995, art. 175, art. 176, art. 243 din Statutul profesiei de avocat, Hotărârea UNBR cu nr. 195/10-11.09.2021 respectiv Ghidul CCBE privind utilizarea platformelor on-line de către avocați,  prin prezentul:                                                                         A N U N Ț punem în vedere tuturor membrilor Baroului Mureș să analizeze cuprinsul prevederilor legale mai sus menționate prin raportare la situația particulară a fiecăruia, urmând ca în cazul în care există abateri de la textele legale, să le remedieze de îndată.              Vă rugăm să aveți în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile art. 243/3/2 din Statutul profesiei de avocat, “Publicitatea realizată fără respectarea regulilor prevăzute în Lege și în Statutul profesiei de avocat constituie abatere disciplinară.”                                                                                                            Baroul Mureș                                                                                                 Prin decan av. Viorel Gorea  

GROSARU & ASOCIAȚII S.P.R.L. cu sediul în București, Str. Popa Tatu Nr. 13, Sector 1, Cod Fiscal 28088500, reprezentată prin Av. Andi Gabriel Grosaru în calitate de avocat coordonator, căutăm în vederea asocierii în cadrul societății profesionale de avocați, unul sau mai mulți avocați definitivi, cu drept de a depune concluzii la toate instanțele. Avocații interesați, pot transmite pe adresa de mail office@grosaru.ro intenția de asociere însoțită de un CV, împreună cu datele de contact.  

UNBR 14 martie 2025 Subiect: Organizarea conferinței „Avocatura între provocări și oportunități” – invitație la implicare și preluare de propuneri legislative Stimată Doamnă Decan, Stimate Domnule Decan, Uniunea Națională a Barourilor din România organizează, în data de 10 aprilie 2025, conferința cu tema „Avocatura între provocări și oportunități”. Evenimentul va avea loc la Grand Hotel Bucharest (fostul Intercontinental) și va fi transmisă live. Acest eveniment este dedicat dezbaterii principalelor provocări și oportunități ale profesiei de avocat, precum și identificării modificărilor legislative necesare pentru consolidarea cadrului de exercitare a profesiei. În acest sens, unul dintre obiectivele principale ale conferinței este implicarea activă a avocaților în procesul de îmbunătățire a legislației, prin transmiterea de propuneri concrete de modificare a reglementărilor relevante pentru exercitarea profesiei de avocat. În vederea colectării acestor propuneri, vă avem rugămintea să ne sprijiniți cu: Distribuirea anunțului conferinței pe site-ul Baroului și pe canalele de comunicare cu avocații. Invitarea colegilor avocați să vă transmită propuneri scrise privind modificări legislative care să sprijine îmbunătățirea cadrului profesional și extinderea competențelor avocaților. Propunerile le veți putea primi până la data de 23 martie 2025. Centralizarea și transmiterea propunerilor către UNBR, în perioada 24-30 martie 2025, pentru a fi analizate și incluse în cadrul conferinței. Propunerile astfel transmise de barouri vor fi dezbătute la conferință în prezența avocaților parlamentari, a reprezentanților Ministerului Justiției, Ministerului Finanțelor Publice și a altor factori de decizie. Considerăm că implicarea fiecărui Barou și a colegilor avocați este esențială pentru conturarea unor inițiative legislative relevante și pentru consolidarea statutului profesiei. Vă rugăm să ne confirmați primirea acestei adrese și să ne sprijiniți în promovarea acestui demers important pentru profesie. Pentru orice detalii suplimentare, vă stăm la dispoziție la daniel.cismaru@unbr.ro. Vă mulțumim pentru colaborare și așteptăm cu interes contribuțiile Baroului dumneavoastră la această inițiativă.   Cu salutări colegiale, Traian Briciu Președintele Uniunii Naționale a Barourilor din România  

  - Decizia Comisiei Permanente a UNBR nr. 257 din 23 ianuarie 2025 privind organizarea examenului de primire în profesie - sesiunea aprilie 2025;   - REGULAMENT - CADRU privind organizarea examenului de primire în profesia de avocat și admitere în cadrul Institutului Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților – I.N.P.P.A. (în vederea dobândirii titlului profesional de avocat stagiar) și de primire în profesia de avocat a persoanelor care au absolvit examenul de definitivat în alte profesii juridice.

● Hotărârea Congresul Avocaților nr. 08/14-15 iunie 2024 privind propunerile făcute în cadrul dezbaterilor Congresului, precum și materialele scrise transmise Congresului de delegații care au propus adoptarea de hotărâri, rezoluții, apeluri privitoare la modificarea directă de către Congres a unor acte cu caracter infra-parlamentar care intră în competența acestuia, dar și cu privire la modificarea/completarea unor acte normative   - Hotărârea Consiliului UNBR nr. 80 din 13 iunie 2024 prin care se aprobă rapoartele de evaluare și testare pentru Platforma IFEP și recomandările propuse în cele 2 rapoarte   - Hotărârea Consiliului UNBR nr. 79 din 13 iunie 2024 prin care se aprobă Regulamentul de acordare a premiului „MEDIA” al Uniunii Naționale a Barourilor din România, prevăzut în anexă   - Hotărârea Consiliului UNBR nr. 78 din 13 iunie 2024 privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului UNBR nr. 264/16 iunie 2022 prin care se stabilesc limitele maxime ale taxelor prevăzute la art. 337 și 338 din Statutul profesiei de avocat   - Hotărârea Consiliului UNBR nr. 73 din 13 iunie 2024 privind modificarea Statutului profesiei de avocat, validată de Congresul avocaților prin Hotărârea nr. 04/14-15 iunie 2024  

Comunicat al Comisiei Permanente a UNBR referitor la informațiile apărute în spațiul public cu privire la o pretinsă breșă de securitate a platformei IFEP    COMUNICAT În data de 7 ianuarie 2024, Comisia Permanentă a UNBR s-a întrunit pentru a analiza informațiile apărute în spațiul public cu privire la o pretinsă breșă de securitate a platformei IFEP (www.ifep.ro), care ar fi afectat date personale ale avocaților, mai exact codul numeric personal (CNP). În urma declanșării unei operațiuni de verificare, din datele existente până în momentul de față, administratorul platformei IFEP (www.ifep.ro) a comunicat că,  nici la data de 28 februarie 2023, nici pe parcursul celor 15 ani de funcționalitate a platformei, nu s-au identificat breșe de securitate de tipul celei reclamate în spațiul public. În toată această perioadă, existența platformei a constituit un element determinant și eficient în lupta împotriva practicării serviciilor avocațiale clandestine de către persoane neautorizate. Platforma IFEP este actualizată permanent în ceea ce privește măsurile de securitate ce se impun, în vederea asigurării protecției adecvate a informațiilor prelucrate prin intermediul acesteia. În prezent, este în curs de derulare o analiza tehnică internă extinsă care are rolul de a reliefa dacă s-a înregistrat o breșă de securitate asupra sistemului și care sunt măsurile tehnice necesar a fi implementate pe viitor. Facem precizarea că, deși au avut loc de-a lungul timpului tentative de atacuri informatice, nicio astfel de tentativă nu s-a concretizat în breșe de securitate din care să rezulte accesul la datele cu caracter personal ale avocaților, inclusiv în ceea ce privește accesul neautorizat la CNP-urile acestora. Comisia Permanentă a UNBR va analiza și va decide cu privire la necesitatea actualizării politicilor de securitate a sistemelor informatice, inclusiv prin contractarea unor servicii independente de auditare tehnică de specialitate, în vederea analizării platformei IFEP în ansamblu, astfel încât să fie identificate și eliminate orice posibile vulnerabilități cu privire la datele avocaților. Pentru a se asigura o protecție sporită a avocaților, UNBR va sesiza autoritățile și instituțiile publice competente și va face toate demersurile juridice și tehnice pentru stabilirea situației de fapt și tragerea la răspundere a persoanelor care se fac vinovate de situația creată. Download Comunicat DOCX / PDF

UNIUNEA NAŢIONALĂ A BAROURILOR DIN ROMÂNIA CONSILIUL UNIUNII HOTĂRÂREA nr. 30 16-17 decembrie 2023 În conformitate cu dispozițiile art. 65 lit. a) și b) și ale art. 81 alin. (1) din Legea nr. 51/1995 privind organizarea și exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ținând cont de dezbaterile din ședința Consiliului Uniunii Naționale a Barourilor din România (U.N.B.R.), Consiliul U.N.B.R., întrunit în ședința din 16-17.12.2023, adoptă prezenta: HOTĂRÂRE: Art. 1 – Pentru asistența judiciară acordată, avocatul desemnat are dreptul la decontarea cheltuielilor de transport dacă activitatea de asistență judiciară se desfășoară într-o altă localitate decât localitatea de domiciliu sau localitatea în care își are sediul profesional. Art. 2 – Decontarea cheltuielilor de transport se face prin referatul întocmit, pe bază de documente justificative, care au înscrise prețul şi data eliberării, cum ar fi: bonul de carburant, legitimațiile de călătorie, biletele de tren, biletele de avion, tichetele, documentele care fac dovada achitării taxelor plătite pe timpul şi în legătură cu deplasarea, după criteriile următoare: 1. În cazul în care activitatea de asistență judiciară se desfășoară într-o altă localitate decât localitatea de domiciliu sau localitatea în care își are sediul profesional, situată la o distanță mai mare de 5 km decât localitatea de domiciliu sau localitatea în care își are sediul profesional, avocatul are dreptul la decontarea cheltuielilor de transport dus-întors, după cum urmează: a. la călătoria cu avionul, pe orice distanță, clasa economică sau cursă low-cost, cu aprobarea prealabilă a decanului sau avocatului care coordonează Serviciul de Asistență Juridică; b. la călătoria cu orice fel de tren, după tariful clasei I; c. la călătoria cu navele de călători, după tariful clasei I; d. la călătoria cu mijloace de transport auto şi transport în comun; e. la călătoria cu autoturismul aflat în proprietatea sau folosință avocatului; în acest caz, avocatul va primi contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurși pe distanța cea mai scurtă. Distanța cea mai scurtă dintre localități este distanța calculată pe drumuri publice; pentru stabilirea distanțelor se va utiliza un calculator de rute. 2. 2. Decontarea cheltuielilor pentru utilizarea vagonului de dormitsau cușetei este permisă numai în cazul călătoriilor efectuate pe timp de noapte, pe distanțe de peste 300 km. 3. Costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de viteză, precum şi comisioanele percepute de agențiile de voiaj se includ în cheltuielile de transport care se decontează. 4. Se decontează drept cheltuieli de transport şi: a. cheltuielile pentru transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun la şi de la aeroport, gară, autogara sau port, în cazul în care acestea sunt situate în altă localitate, precum şi cheltuielile aferente transportului efectuat în regim de taxi sau car sharing, în intervalul în care serviciile de transport public în comun nu sunt disponibile; b. cheltuielile de transport efectuate în localitatea unde se desfășoară activitatea de asistență judiciară, cu mijloacele de transport în comun, dus-întors, pe distanța dintre gară, aerogară, autogară sau port şi locul desfășurării activității de asistență judiciară, precum şi cheltuielile aferente transportului efectuat în regim de taxi sau car sharing, în intervalul în care serviciile de transport public în comun nu sunt disponibile; c. taxele pentru trecerea podurilor; d. taxele de traversare cu bacul; e. taxele de aeroport, gară, autogară sau port; f. alte taxe privind circulația pe drumurile publice, prevăzute de dispozițiile legale în vigoare. Art. 3 – Prezenta hotărâre se comunică membrilor Consiliului UNBR și barourilor și se afișează pe website-ul www.unbr.ro . Art. 4 – Barourile vor lua măsurile corespunzătoare pentru aducerea prezentei hotărâri la cunoștința avocaților și pentru punerea sa în aplicare.   C O N S I L I U L U.N.B.R.

                                        SCRISOARE DESCHISA A UNIUNII NATIONALE A BAROURILOR DIN ROMANIA     Uniunea Națională a Barourilor din România atrage atenția opiniei publice, Consiliului Superior al Magistraturii, Guvernului și Parlamentului României asupra faptului că sistemul judiciar din România traversează o etapă critică, ce se explică prin acumularea în timp și amplificarea treptată a unor nemulțumiri legitime privind finanțarea serviciului public al justiției. Recunoaștem și susținem legitimitatea revendicărilor judecătorilor, procurorilor și ale personalului auxiliar, care au generat protestele de până acum. Considerăm inacceptabilă nesocotirea de către alte puteri ale statului a drepturilor consfințite prin hotărâri judecătorești definitive, prin zădărnicirea aplicării acestora. Considerăm, însă, că suspendarea activității instanțelor pe termen nelimitat, repetată în ultimul an, nu reprezintă un mijloc adecvat și eficient pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă sistemul judiciar. Rezultatul acestor forme de protest nu poate fi altul decât acumularea și amplificarea problemelor cu care se confruntă justiția. Sistemul judiciar și corpul profesional al avocaților, ca parteneri indispensabili ai justiției, precum și celelalte profesii juridice se află în interdependență, astfel încât orice acțiune de întrerupere a activității unei profesii se repercutează asupra tuturor, dar în primul rând asupra justițiabililor, ale căror drepturi privind accesul la justiție și soluționarea cauzei într-un termen rezonabil au de suferit. Aceasta a fost rațiunea pentru care corpul profesional al avocaților, el însuși confruntat cu grave probleme de ordin material și cu dificultăți în desfășurarea activității, a considerat că o singură zi de suspendare a activității, cu excepția cauzelor urgente, este suficientă pentru expunerea problemelor cu care se confruntă, fără a determina perturbări semnificative ale actului de justiție.  Ziua de 4 octombrie 2023  - „O zi fără avocați! Ziua în care justiția nu există” - a fost un moment în care avocații la nivel instituțional au inițiat dezbateri cu actorii justiției  pentru identificarea soluțiilor de rezolvare. Am apreciat deschiderea spre dialog a tuturor factorilor implicați. Identificarea soluțiilor de rezolvare prin consultare reciprocă, inclusiv cu legislativul și executivul reprezintă mijlocul de rezolvare sau de ameliorare a actualului blocaj instituțional și evitarea conflictului de natură constituțională între puterile statului. Formele de protest care implică sistarea activității judiciare afectează drepturile participanților la actul de justiție, iar nu pe cei responsabili de situația creată. Solicităm autorităților statului, potrivit competențelor ce le revin: ● Reluarea activității judiciare. Susținem formele de protest care nu aduc atingere dreptului cetățeanului la soluționarea cauzei într-un termen rezonabil. ● Suspendarea aplicării Hotărârii nr. 2040/13.07.2023 a Consiliului Superior al Magistraturii privind normarea activității instanțelor până la realizarea unui studiu efectiv privind efectele generate, studiu ce ar trebui realizat cu consultarea instituțională a profesiei de avocat. În lipsa unei analize judiciare realiste și la zi a situației cauzelor, în funcție de specificul și complexitatea acestora, considerăm că actuala implementare a normării activității judecătorilor are un impact sever asupra drepturilor justițiabililor, mai ales după evenimentele sanitare și economice din ultimii trei ani, care au adâncit și mai mult problemele care țin de managementul eficient al timpului în cadrul procedurilor judiciare. ● Asigurarea necesarului de resurse umane în justiție, prin adoptarea unor soluții imediate, cum ar fi complinirea lipsurilor prin numirea în calitate de judecători a avocaților pe baza unor criterii de vechime, competență profesională și probitate, stabilite pe bază de colaborare instituțională cu organele de conducere ale profesiei de avocat. ● Verificarea la nivelul tuturor instanțelor a situațiilor în care se înregistrează în mod repetat întârzieri în pronunțarea hotărârilor sau în motivare, cu luarea măsurilor care se impun în urma constatărilor făcute. ● Alocarea resurselor financiare necesare plății drepturilor cuvenite legal tuturor profesioniștilor, judecători, procurori, avocați, grefieri, personal auxiliar, care contribuie la înfăptuirea justiției. ● Alocarea pe viitor a resurselor necesare funcționării justiției, în toate componentele sale și identificarea unor surse suplimentare și viabile de finanțare pe termen lung a justiției. Ne exprimăm pe această cale speranța ca toți cei cărora li se adresează solicitările noastre să înțeleagă gravitatea situației la adevărata dimensiune a acesteia și să acționeze în vederea remedierii urgente.     Consiliul Uniunii Naționale a Barourilor din România, 17 decembrie 2023    

Baroul Mureș anunță inaugurarea sediului Baroului Mureș situat în Târgu Mureș, str. Marton Aron, nr. 8/1, care va a vea loc vineri 24 noiembrie 2023.

  UNBR 16.11.2023   Către: Toate Barourile Spre știință: Consiliului UNBR   Vă remitem proiectele atașate: Reglementare sectorială în aplicarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului; Procedura de control a organismului de autoreglementare UNBR în aplicarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului.   Președintele UNBR vă roagă să puneți respectivele proiecte în dezbaterea corpului profesional până în data de 27.11.2023, inclusiv prin  postarea pe website-ul propriu, în vederea remiterii la UNBR a unor eventuale propuneri/observații. Propunerile și observațiile vor trebui trimise pe adresa de email csb@unbr.ro . Proiectele vor fi puse spre dezbatere și pe website-ul UNBR. Vă multumim. Cu respect, Daniel Cismaru

Serviciul de Asistență Judiciară

Târgu Mureș, str. Justiției, nr. 1, jud. Mureș

FAX: +0365424576

Mobil: +0728009599

Mobil Coordonator SAJ: +0743279873

Email SAJ: baroul_mures_av@yahoo.com

Decanat și Servicii Secretariat

Târgu Mureș, str. Marton Aron, nr. 8/1, jud. Mureș

FAX: +0265261669

Mail: baroul_mures_av@yahoo.com

C.F.: 4275187

Cont:  RO14 RNCB 0193 0159 6796 0001

BCR - Central Tg-Mures

Caut Avocat
cautavocatLogo

Baroul Mureș

Baroul Mureș este organizat și funcţionează în baza Legii nr.51/1995, în cadrul Uniunii Naţionale a Barourilor din România, succesoarea de drept a Uniunii Avocaţilor din România.

Linkuri utile

© baroul-mures.ro. Toate Drepturile Rezervate.

Dezvoltat de iStorm.ro